Публікації

 Освітні горизонти 2017р.


ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ШКОЛЯРІВ. АГІТБРИГАДА  - ПОЄДНАННЯ ІНТЕЛЕКТУ ТА ТВОРЧОСТІ








Козюк І.Р.,

учитель біології
КЗ “Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №17
Луцької міської ради»


Воробей Л.А.,
учитель хімії,
КЗ “Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №17
Луцької міської ради»





Стасюк Н.П.,
учитель біології
КЗ “Луцька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №17
Луцької міської ради»
Екологічна культура - це такий напрям людської діяльності та мислення, від якого істотним чином залежать існування сучасної цивілізації, її розвиток у майбутньому.
Вимоги та засади екологічної культури мають стати складовою світогляду і мірилом практичних дій кожної людини у сфері природоко­ристування, певною запорукою порятунку довкілля і забезпечення розвитку та поступу людської цивілізації.
Екологічна культура не повинна виникати стихійно. Вона формується через спеціальні види діяльності – екологічну освіту і виховання. Саме вони дозволять сформувати особистість, якій належатиме майбутнє, вільне від екологічних проблем. Лише формування екологічно свідомої людини майбутнього з високим рівнем екологічної культури і поведінки дозволить зберегти природні умови існування цивілізації і вивести її на шлях екорозвитку.
Сценарій виступу агітбригади: «Ландшафти як середовище життя та об’єкти охорони»
   Діти виходять з обручами під музику «ДОБРИК»
Пісня на мелодію Мозгі Потап «Любов»
         І куплет:
Ми невдячні діти
Але ж нам незрівнянно щастить
На нашій чарівній планеті
Скажем спасибі Землі ми за все:
За місто, за вулицю, дворик,
За близьких, за те, що вони у нас є,
За сонце, що ясно нам світить,
Найбільш за все – за добро …о…о…о…    За добро…о…о…о…
Де б не були ми, Луцьк - наш рідний дім
Руки простягнемо  в небо, збережем те, що в нас є …
Луцьк- це життя, Луцьк- це домівка,
Луцьку- ми завжди повернемось до тебе
А більше всього збережемо Луцьк …  для дітей.
                               За добро …о…о…о… За добро…о…о…о…
         Приспів:
Всі ми любимо нашу Волинь.
Іноді вона просто не видима
Вона подарована долею,
Що її відчули ми.
Волиняни люблять чистий ліс,
Дерево, квітку, квітучий нарцис.
Ми в ліс ходили, як були дітьми.
Збирали калину, малину, гриби.
Ніколи не думали ми,
Що засмічені будуть ліси,
Що зміняться так ландшафти:
Поля розорані, ліси розкопані,
Міста засмічені, річки замулені.
Ти моя назавжди, Земле!
Учень: Добрик – талант крокує по світу.
Учень: Радість і щастя дарує всім дітям.          
Учень: Добрик – це творчість.     
Учень: Добрик – це свято.                                   
Учень: Добрик – Х фактор до пісні завзятий.
Учень: Добрик крокує, даруючи мрії.
Учень: Добрик – таланти твої , Україно.
Учень: Вас вітає радо наша шкільна агітбригада,
            Бо зараз головне питання - екологічне виховання.
            Сприяти здійсненню мети -
            Планету Землю зберегти.
Разом: ДОБРИК
Музика. «Це моя Україна»
Учень: Ландшафт – в перекладі з німецької - загальний вигляд місцевості.
Учень: Ландшафт – краєвид.
Учень: Ландшафт є природний і антропогенний.
Учень: Компонентами природного ландшафту є …
Учень: Гірські породи.                                            
Учень: Повітря.
Учень: Вода.
Учень: Ґрунти.
Учень: Рослинність.
Учень: Тваринний світ.
Учень: А компонентами антропогенного ландшафту є …
Учень: Сільськогосподарські угіддя.
Учень: Населені пункти.
Учень: Лісонасадження.
Учень: Штучні водосховища.
Учень: Кар'єри.
Учень: Дороги.
Учень: На території України виділяють наступні ландшафти:
Учень: Мішано-лісові.
Учень: Лісостепові.
Учень: Широколистяно-лісові.
Учень: Степові.
Учень: Карпатські гірсько-лучно-лісові.
Учень: Кримські гірсько-лучно-лісові.
Сценка: На лісовій галявині
Музика. Гарна музика.
Бджілка: Ой скільки тут нектару, полечу, розкажу про цю галявину своїм сестричкам, покажу їм сюди дорогу.
               Музика Гучна, тривожна. Злітаються птахи на нараду.
Бджілка: Що ж тут сталось? Чому лісова галявина так змінилась?
Дятел: У моєму маневицькому мішаному лісі трапилась біда. Усі дерева стоять похилені, оголене коріння, вириті глибокі ями. Повністю зруйнували ліс. Птахи тут більше не співають. І, ти , Бджілко до мене у гості не прилетиш.
Соловей (спів): А, я, жив на околицях Луцька. Співав пісень. Ростив пташенят. Та ось біля мого гнізда з'явилися котеджі, і не залишилось для мене там місця.
Бджілка: Що у тебе трапилось, Лелеченько?
Лелека: Моє рідне болото геть висушили. І я зі своєю сім'єю був змушений покинути насиджене місце.
Бджілка: Куди ж ти перебрався?
Лелека: Дякую добрим людям, які створили Черемський природний заповідник, куди я і перебралася.
Бджілка: А де ж ти мешкаєш, Чорна красуне?
Ворона: У місті. Тут мені дуже комфортно.
Бджілка:А чому?
Ворона: Тому, що у місті дуже дуже багато смітників з харчовими відходами.
Музика. Вакарчук «Не моя війна» Сценка «Події на сході»
Учень: Зупинись на хвилинку, послухай…
Учень: Уже три роки триває на території нашої країни неоголошена війна.
Автор: «Неоголошена війна». Віра Бернат.
Травневі трави рясно вкрили роси,
В гаю зазвичай теж співають солов’ї.
Та окропилася земля людською кров’ю,
Сльозами матерів вкраїнської землі.
Учень: Екологічна ситуація в зоні АТО постійно погіршується.
Учень: Це призводить до значних руйнувань природних степових ландшафтів.
Учень: Задля збереження природних ландшафтів як середовища життя живих організмів на державному рівні у 1992 році був прийнятий Закон України «Про природно-заповідний фонд України»
Учень: Цей Закон визначає правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об'єктів.
«Назви ландшафтних заповідників України». Звучить музика. Танець
1.     Природні заповідники (Черемський заповідник)
2.     Заказник (Воротнівський ботанічний  заказник)
3.     Природні парки (Шацький природний національний парк)
4.     Ботанічні сади (Національний ботанічний сад)
5.     Зоологічні парки  загальнодержавного значення (Зоопарк м. Луцьк)
6.     Регіональні ландшафтні парки (Припять - Стохід)
Пісня: «Кольорова планета моя». Слова та музика А.В. Побужанської
Учень: Коли ви чуєте слово «ландшафт», що спадає вам на думку?
Учень: Гори, пагорби або сільська місцевість?
Учень: Ці природні і штучні території – одні з найкрасивіших і вражаючих місць у світі.
Учень: Сьогодні ми поглянемо на декілька з них.
Учень: Вони являють собою саме ті місця, які надихають нас на подорожі, наповнюючи нас духом пригод.
Ведуча: А зараз пряма трансляція з цих дивовижних місць світу. Слухаємо Хорватію.
Журналіст: Плітвіцькі озера являють собою серію з 16 озер, які з’єднані між собою чудовими водоспадами.
Ведуча: А зараз перемістимось в Австралію. Слухаємо вас Аріно.
Учень: Озеро Хіллер, шокує своїм рожевим кольором!
Ведуча: А зараз наша трансляція з Китаю. З нами на зв’язку Олена.
Учень: Озеро п’яти кольорів Ухуа Хай, наповнене реліктовими деревами, які впали і видніються крізь кришталево чисті води.
Ведуча: На зв’язку Бразилія. Слухаємо вас Надіє.
Учень: 270 ревучих водоспадів Ігуасу розташовані на межі Бразилії з Аргентиною
Ведуча: На зв’язку рідна Україна. Назаре слухаємо.
Учень: Найбільш цікавою і наймальовничішою ділянкою Дністра є Дністровський каньйон.
Гра «Природний ландшафт і антропогенний ландшафт та їх аквакомпоненти». Музика.
Учень:А зараз усі встаньте, будь ласка , і повторюйте рухи за нами.
1. Мішанолісовий; 2. Місто; 3. Меліоративна система; 4. Водосховище;
5. Степовий; 6. Карпатський гірсько - лучно – лісовий;
7. Гідроелектростанція
Разом: Збережімо природу рідного краю для майбутніх поколінь!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар